• De totale tijd van elke deelnemer is die van het moment van vertrek tot het einde van het laatste segment. De gedeeltelijke tijd van het tweede segment omvat de twee overgangen, dat wil zeggen vanaf het einde van het eerste segment tot het begin van het derde segment.
• De sancties voor het overtreden van de regels zijn de volgende:
a) Waarschuwing: wanneer de overtreding van een norm niet opzettelijk is en/of niet een situatie van gevaar is voor de deelnemer of voor derden veronderstelt en na de waarschuwing kan het worden gecorrigeerd.
b) Diskwalificatie: dit is de sanctie voor ernstige fouten, die de veiligheid, gelijkheid of het resultaat beïnvloeden en/of niet kunnen worden gecorrigeerd. De deelnemer die is gesanctioneerd met een diskwalificatie, is gemachtigd om door te gaan in de competitie en heeft het recht om tegen het einde van de wedstrijd bezwaar aan te tekenen.
c) Eliminatie: dit wordt gebruikt tegen bijzondere overtredingen, zoals vervalsing van persoonsgegevens, doping, geweld of gebrek aan respect, enz. De deelnemer die is gesanctioneerd met een eliminatie is niet bevoegd om door te gaan in competitie.
d) De som van TWEE waarschuwingen (gele kaarten) wordt gesanctioneerd met een diskwalificatie.
OVERGANGSGEBIED
1. Alle deelnemers moeten de controle over het materiaal voor de wedstrijd doorgeven en zich correct identificeren met een licentie of ID.
2. Elke deelnemer mag uitsluitend de ruimte gebruiken die is gemarkeerd met zijn of haar nummer, evenals de toegang en uitgang daarvan.
3. Fietsen door de overgangsgebieden is verboden.
4. De sanctie voor het overtreden van een van de regels in deze sectie is een waarschuwing.
FIETSEN
1. Bij de tests waarbij het niet toegestaan is om te fietsen, kan het stuur een koppeling monteren. De koppeling kan uit één of twee delen bestaan, deze moet ook de uiteinden op de juiste manier worden afgedekt en beschermd.
2. Bij de tests waarbij het toegestaan is om te fietsen, moet het stuur een traditionele curve hebben op normale weg fietsen of rechte mountainbikes, en mag het een koppeling hebben die het verticale vlak dat de uiteinden bepaalt niet mag overschrijden van de remhendels. De koppeling kan een of twee delen zijn die moeten worden verbonden door een stijf stuk in het geval dat de twee stukken niet naar elkaar zijn gekromd.